بیست و چهارمین همایش ملی و پنجمین همایش بین المللی بهداشت محیط آغاز به کار کرد
کد خبر : ۵۶۲۴۵
زمان انتشار :
facebook telegram twitter google+ cloob Yahoo print

بیست و چهارمین همایش ملی و پنجمین همایش بین المللی بهداشت محیط آغاز به کار کرد

بیست و چهارمین همایش ملی و پنجمین همایش بین المللی بهداشت محیط آغاز به کار کرد

 

صبح امروز سه شنبه 23 آذر ماه 1400، با برگزاری بیست و چهارمین همایش ملی و پنجمین همایش بین المللی آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاحیه، دکتر میران زاده دیبر علمی همایش، گزارشی از مقالات ارسال به دبیرخانه و روند داوری آنها ارائه کرد. در ادامه دکتر مروجی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سخنانی به اهمیت بهداشت محیط در نظام سلامت اشاره نمود و خواستار توجه بیشتر به آن شد.

در ادامه مراسم فرماندار، شهردار و امام جمعه کاشان نیز سخنرانی نمودند. دکتر مصداقی نیا رئیس انجمن علمی بهداشت محیط ایران در این مراسم ضمن تشکر از دانشگاه علوم پزشکی کاشان جهت برگزاری این همایش، خواستار توجه بیشتر به جایگاه بهداشت محیط در ساختار وزارت بهداشت شد. به گفته وی، بهداشت محیط و حرفه ای، دو بال قدرتمند معاونت بهداشت محسوب شده و هر کدام دارای جایگاه ویژه ای هستند. ایشان همچنین با برشمردن موضوعات حائز اهمیت در بهداشت محیط خواستار تمرکز بیشتر اساتید و دانشجویان بر پژوهش این موضوعات شد.

دکتر حیدری معاون بهداشتی وزارت بهداشت هم از دیگر سخنرانان افتتاحیه بود. وی با اشاره به اهمیت مسائل بهداشت محیط، به تشریح نقش آلودگی هوای داخل و خارج بر بار بیماری ها پرداخت و آمارهایی در این خصوص ارائه کرد.در ادامه دکتر حیدری نقش خانواده بهداشت کشور به خصوص کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای را در کنترل اپیدمی بسیار با ارزش دانست و از تلاشهای انها قدردانی نمود.

دکتر رحیم تقی زاده اصل، نماینده سازمان جهانی بهداشت (WHO) ،آخرین سخنران افتتاحیه همایش بود. وی یکی از مسائل مهم محیطی دنیا و منطقه خاورمیانه را تغییرات اقلیمی شدید دانست و اعلام کرد متاسفانه در دنیا میانگین دما در سالهای اخیر 5/1 درجه افزایش یافته اما در منطقه ما این افزایش سه درجه سانتی گراد بوده است که منجر به بروز خشکسالی و طوفان ریزگرد، افزایش بیماری هایی مختلف، افزایش هزینه ها و افزایش فقر و مهاجرین می شود. به گفته وی این مسائل در جوامع فقیرتر آسیب زایی بیشتری خواهد داشت.

 پس از برگزاری مراسم افتتاحیه، پنل های علمی همایش با حضور اساتید، صاحبنظران و بیش از 400 نفر شرکت کننده بصورت آنلاین آغاز شد. این همایش به مدت سه روز تا 25 آذر ماه ادامه خواهد داشت.

 

پایان خبر

 

 

 

 

 

کلید واژه :

همایش بین المللی

،

همایش بهداشت محیط

ثبت نظرات
captcha