پیام رئیس انجمن علمی بهداشت محیط ایران به مناسبت روز زمین پاک
کد خبر : ۵۶۳۵۶
زمان انتشار :
facebook telegram twitter google+ cloob Yahoo print

پیام رئیس انجمن علمی بهداشت محیط ایران به مناسبت روز زمین پاک

پیام رئیس انجمن علمی بهداشت محیط ایران به مناسبت روز زمین پاک

روز زمین پاک یک رویداد سالانه است که طی 50 سال گذشته در اغلب کشورها در سراسر جهان به منظور پاسداری از سلامت این سیاره منحصربفرد؛ ارتقای دانش و آگاهی در زمینه سلامت محیط زیست؛ نشان دادن حمایت از حفاظت محیط زیست گرامی داشته می‌شود.

این روز اهمیت حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار را به مردم یادآوری می‌کند و آن‌ها برای داشتن سیاره‌ای سالم و آینده‌ای روشن‌تر تشویق می‌کند. همچنین به مردم یادآوری می کند، سیاره خود “زمین” را فراموش نکنند و باید به فکر حفظ و نگهداری از آن باشند.

بر اساس چالشهای برجسته و مهمی که کره زمین با آن مواجهه می باشد، شعار سال برگزیده می شود. شعار روز زمین در سال ۲۰۲۴ (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) «سیاره در مقابل پلاستیک» نامگذاری شده است.

هدف از این شعار جلب‌ توجهات جامعه جهانی به موضوع جدی آلودگی های ناشی از پلاستیک ها و چگونگی آسیب آن به بهداشت و محیط زیست می باشد. شعار روز زمین ۲۰۲۴ قصد دارد اهمیت آلودگی محیط زیست به پلاستیک را یادآوری کند و خواستار کاهش ۶۰ درصدی تولید همه پلاستیک‌ها تا سال ۲۰۴۰ است.

در این راستا سازمان حفاظت محیط زیست کشور، شعار هفته زمین پاک (سوم الی نهم اردبیهشت 1403) را با عنوان «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین»، اعلام کرده است. انجمن علمی بهداشت محیط ایران، ضمن گرامیداشت این روز را که مصادف با هفته سلامت در سال 1403 می‌باشد، یادآور می نمائید که حفظ سلامت انسان در گرو سلامت زمین است لذا بکارگیری اقدامات پیشگیرانه در کنترل آلاینده های محیط زیست از جمله ارائه راهکارهای کاهش تولید و مصرف پلاستیک در کشورمان توسط سازمان‌های مسئول گامی موثر در حفظ محیط زیست ایران و سلامت شهروندان خواهد بود.

دکتر انوشیروان محسنی بندپی

رئیس انجمن علمی بهداشت محیط ایران

 

 

 

پایان خبر

 

 

 

کلید واژه :

روز زمین پاک

،

ثبت نظرات
captcha