نامه انجمن علمی بهداشت محیط ایران به وزیر بهداشت در رابطه با کارشناسان بهداشت محیط
کد خبر : ۵۶۱۵۷
زمان انتشار :
facebook telegram twitter google+ cloob Yahoo print

نامه انجمن علمی بهداشت محیط ایران به وزیر بهداشت در رابطه با کارشناسان بهداشت محیط

نامه انجمن علمی بهداشت محیط ایران به وزیر بهداشت در رابطه با کارشناسان بهداشت محیط

 انجمن علمی بهداشت محیط ایران در نامه ای خطاب به وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی، خواستار توجه بیشتر به وضعیت کارشناسان بهداشت محیط کشور شد. متن نامه به شرح زیر است:

 

 

جناب آقای دکتر سعید نمکی

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

 

با سلام و احترام

 ضمن تبریک هفته سلامت، از زحمات و فداکاری های حضرتعالی و همکارانتان در مدیریت ویروس کرونا تقدیر و تشکر می نمایم. آنچه جنابعالی و مجموعه بهداشت و درمان کشور در این زمینه انجام داده اید باعث افتخار است و انشاالله این تلاش و تعهد در تاریخ این مرز و بوم فراموش نخواهد شد.

از زمان ورود این بیماری به کشور، مجموعه بهداشت و درمان دوشادوش هم در کنار مردم بوده اند و خوشبختانه شاهد آنیم که مرحله بحرانی شیوع کرونا پشت سر گذاشته شده و آمار مبتلایان رو به کاهش است. بدون شک رهبری و مدیریت حضرتعالی و تلاش معاونین محترم و مدیران ارشد وزارت بهداشت، در این راستا نقش بسیار مهمی داشته است.

 در کنار فعالیت­های مجاهدت گونه کادر درمانی اعم از پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و داروسازان،­ ارائه دهندگان خدمات بهداشتی به خصوص کارشناسان بهداشت محیط نیز از روزهای اولیه شیوع کرونا در کشور، فعالیت‌های پرحجم خود را در تمام سطوح جامعه به صورت لحظه‌ای و بدون وقفه آغاز نموده اند.

همانگونه که مستحضرید در شرایط بحرانی که برای یک جامعه بوجود می آید (اعم از بلاهای طبیعی و یا انسان ساز)، یکی از ارکان مهم مدیریت بحران، توجه ارائه خدمات بهداشت محیط می باشد. در این اپیدمی نیز دست اندرکاران ارائه خدمات بهداشت محیط با بروز نمودن اطلاعات علمی و نحوه اجرایی نمودن آنها بر اساس آخرین دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های ملی و بین المللی، جهت ایجاد محیطی سالم­تر و امنیت بیشتر در حال انجام خدمت صادقانه بوده و هستند.

در انتها، انجمن علمی بهداشت محیط ایران برخود لازم می داند از فعالیت­های چشمگیر جامعه بهداشت محیط کشور در مقابله با ویروس کرونا تقدیر و تشکر نماید. استدعا دارم دستور فرمایید شرایط تشویق این عزیزان جهت افزایش انگیزه در آنان فراهم گردد.

توفیق حضرتعالی و همکارانتان را از خداوند بزرگ مسئلت می نمایم.

 

دکتر علیرضا مصداقی نیا

رئیس انجمن علمی بهداشت محیط ایران

 

 

 

 

ثبت نظرات
captcha