نامه انجمن علمی بهداشت محیط ایران به وزیر بهداشت در رابطه با کارشناسان بهداشت محیط
کد : 56157
زمان انتشار : 10:08:40 - 1399/02/09
نامه انجمن علمی بهداشت محیط ایران به وزیر بهداشت در رابطه با کارشناسان بهداشت محیط

 انجمن علمی بهداشت محیط ایران در نامه ای خطاب به وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی، خواستار توجه بیشتر به وضعیت کارشناسان بهداشت محیط کشور شد. متن نامه به شرح زیر است:

 

 

جناب آقای دکتر سعید نمکی

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

 

با سلام و احترام

 ضمن تبریک هفته سلامت، از زحمات و فداکاری های حضرتعالی و همکارانتان در مدیریت ویروس کرونا تقدیر و تشکر می نمایم. آنچه جنابعالی و مجموعه بهداشت و درمان کشور در این زمینه انجام داده اید باعث افتخار است و انشاالله این تلاش و تعهد در تاریخ این مرز و بوم فراموش نخواهد شد.

از زمان ورود این بیماری به کشور، مجموعه بهداشت و درمان دوشادوش هم در کنار مردم بوده اند و خوشبختانه شاهد آنیم که مرحله بحرانی شیوع کرونا پشت سر گذاشته شده و آمار مبتلایان رو به کاهش است. بدون شک رهبری و مدیریت حضرتعالی و تلاش معاونین محترم و مدیران ارشد وزارت بهداشت، در این راستا نقش بسیار مهمی داشته است.

 در کنار فعالیت­های مجاهدت گونه کادر درمانی اعم از پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و داروسازان،­ ارائه دهندگان خدمات بهداشتی به خصوص کارشناسان بهداشت محیط نیز از روزهای اولیه شیوع کرونا در کشور، فعالیت‌های پرحجم خود را در تمام سطوح جامعه به صورت لحظه‌ای و بدون وقفه آغاز نموده اند.

همانگونه که مستحضرید در شرایط بحرانی که برای یک جامعه بوجود می آید (اعم از بلاهای طبیعی و یا انسان ساز)، یکی از ارکان مهم مدیریت بحران، توجه ارائه خدمات بهداشت محیط می باشد. در این اپیدمی نیز دست اندرکاران ارائه خدمات بهداشت محیط با بروز نمودن اطلاعات علمی و نحوه اجرایی نمودن آنها بر اساس آخرین دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های ملی و بین المللی، جهت ایجاد محیطی سالم­تر و امنیت بیشتر در حال انجام خدمت صادقانه بوده و هستند.

در انتها، انجمن علمی بهداشت محیط ایران برخود لازم می داند از فعالیت­های چشمگیر جامعه بهداشت محیط کشور در مقابله با ویروس کرونا تقدیر و تشکر نماید. استدعا دارم دستور فرمایید شرایط تشویق این عزیزان جهت افزایش انگیزه در آنان فراهم گردد.

توفیق حضرتعالی و همکارانتان را از خداوند بزرگ مسئلت می نمایم.

 

دکتر علیرضا مصداقی نیا

رئیس انجمن علمی بهداشت محیط ایران