به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی بهداشت محیط: هم اندیشی اساتید بهداشت محیط کشور برگزار شد
کد خبر : ۵۶۲۴۰
زمان انتشار :
facebook telegram twitter google+ cloob Yahoo print

به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی بهداشت محیط: هم اندیشی اساتید بهداشت محیط کشور برگزار شد

به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی بهداشت محیط: هم اندیشی اساتید بهداشت محیط کشور برگزار شد

همزمان با فرا رسیدن روز جهانی بهداشت محیط، اولین هم اندیشی مجازی اساتید گروههای بهداشت محیط سراسر کشور در روز 4 مهر ماه برگزار شد.

در این جلسه که با حضور بیش از یکصد نفر برگزار شد دکتر مصداقی نیا به ضرورت حضور فعال اساتید در انجمن علمی بهداشت محیط ایران اشاره و تاکید نمود که بی تفاوتی افراد می تواند تضعیف رشته را در آینده به دنبال داشته باشد. رئیس انجمن علمی بهداشت محیط ایران، از همه اعضای خانواده بهداشت محیط ایران دعوت کرد که با عضویت در انجمن باعث افزایش قدرت انجمن در مجامع علمی شوند.

در ادامه جلسه دکتر محد حسینی گزارشی از فعالیتهای انجمن در سالهای اخیر ارائه کرد. به گفته وی، انجمن علمی بهداشت محیط ایران در ارزیابی جدید صورت گرفته توسط وزارت بهداشت توانسته رتبه دوم انجمن های علوم پایه را کسب نماید.

 

 دکتر ندافی دبیر بورد سیاستگذاری بهداشت محیط کشور هم در این جلسه اشتغال فارغ التحصیلان بالاخص در مقطه کارشناسی ارشد و دکترا را یکی از مشکلات جدی فعلی جامعه بهداشت محیط عنوان و خواستار توجه بیشتر به بحث کارآفرینی در گروه های بهداشت محیط کشور شد. به گفته وی، راه اندازی یک تشکل صنفی برای پیگیری مطالبات جامعه بهداشت محیط می تواند راه حل موثری برای برخی مشکلات فعلی باشد.

دکتر مختاری مسئول روابط عمومی انجمن هم در این جلسه، ضمن تاکید بر نقش انجمن به عنوان محور اتحاد جامعه بهداشت محیط، ضرورت تشکیل شعبات استانی انجمن و کمیته­ های علمی تخصصی را یاداور شده و خواستار  تلاش و دلسوزی بیشتر اساتید بهداشت محیط در این زمینه شد.

دکتر جنیدی، رئیس مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سخنران دیگر این مراسم بود. وی با تاکید بر توانایی های علمی فارغ التحصیلان بهداشت محیط پیشنهاد داد که اخلاق حرفه ای و حرفه ای گری به فارغ التحصیلان بهداشت محیط آموزش داده شود. ایشان، توانایی مهارتی، ‌اعتماد به نفس کافی و خودباوری جهت خلق ثروت را برای فارغ التحصیلان بهداشت محیط ضروری دانست.

دکتر احرام پوش، دکتر ملکوتیان، دکتر الماسی و دکتر ماروسی از دیگر سخنرانان این مراسم بودند. ایجاد کارگروه های مختلف در سراسر کشور از جمله: اشتغال،‌ کارآفرینی،‌ قوانین و مقررات، اهمیت دادن به پیوست سلامت و جایگاه فارغ التحصیلان بهداشت محیط در انجام این پیوست، ضرورت تغییر ساختار انجمن با توجه به آمایش سرزمین و پیگیری مشکلات شغلی و صنفی فارغ التحصیلان اهم موارد بود که توسط اساتید مطرح گردید.

 

 

پایان خبر

 

 

 

 

کلید واژه :

روز جهانی بهداشت محیط

،

هم اندیشی

،

بهداشت محیط

ثبت نظرات
captcha